Even een berichtje - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu Even een berichtje - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu

Even een berichtje

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 April 2017 | Frankrijk, Cromary

Woensdag 19 april.
Vanmorgen hebben E. en P. een stuk haag gesnoeid aan de weg. Samen koffie gedronken. 's Middags zijn we naar Rioz gefietst. Tis koud op de fiets. Ik fiets me warm, maar als we even stilstaan om te zoeken krijg ik het weer snel koud. Eric heeft gelukkig zijn handschoenen aan. In Rioz schijnt een bakkertje te zijn met heel lekker brood. Als we dat gevonden hebben, blijkt dat het nog een uur duurt voor het weer open gaat. Dan maar voor de rest naar de boodschappen naar de Colruyt. Als we er bijna bij de camping zijn, barst een hagelbui los. We zijn net op tijd binnen. De rest van de middag lezen we om.
P. Is op de trekker aan het maaien. Gaat goed met de vers geslepen messen zegt hij.
Hagel op het dakluik.

21 april
Eric, Peter en Fred, de eigenaar van de camping, zijn naar Besançon geweest om een nieuwe drukknop kraan voor in de douche te kopen. Onverrichter zake teruggekeerd en het 8 km hiervandaan in Devecey geprobeerd. Daar was het ook niet leverbaar, maar deze man wist wel een adres in……Besançon.
Dus dat werd nog een rit daarheen. Daar werd een nieuw binnenwerk voor de oude, kapotte kraan besteld. En zo was de ochtend om en was het lunchtijd.
Ik ben 's morgens op de fiets gestapt en naar Devecey gefietst om daar wat boodschappen te doen. Ik wil graag een SIMkaart met internet tegoed kopen, maar​ dat is helaas niet gelukt. Wel een fijne fietstocht in een lekker windje bij stralende zonneschijn. Na de lunch de was opgehangen. Dat was in 2 uur droog.
We hebben nog tot half 7 buiten in de zon gezeten. Die brandde zó door mijn spijkerbroek heen, dat ik toch nog maar een korte broek aan heb gedaan.

Zaterdag 22 april
Laat wakker, toch nog een redelijk koude nacht​.
Lekker ontbeten, waarna de plicht de man weer riep: we hoorden Peter alweer met een machine aan het werk…….
De scholier die zou komen helpen,kwam niet opdagen. Samen koffie gedronken, waarna Eric met de broer en zussen heeft geskypt. Want pa Taanman zou vandaag 100 jaar geworden zijn. Ter ere hiervan was er een samenzijn van zijn kinderen met partners bij Gitta. Omdat wij daar niet bij waren was de Skype actie op touw gezet.
Ik ben begonnen met het schuren van de hekken bij het toiletgebouw. Vervelende klus, maar zal wel opknappen.
Cora had een enorme pan soep gemaakt en Fred kruidenboter voor bij het stokbrood. Dat hebben we met het hele “ team” genuttigd, onder het genot van een drankje Lekker gekletst en een “ rare” Fransman die het over het hele terrein reed met zijn auto, weer de goede weg gewezen.

• 23 April 2017 - 00:10

Céline:

Jullie zijn maar druk.daar als ik het zo lees.
    Wij zijn net een dagje naar Delft geweest. Vooral in de kroeg geweest eigendom van vrienden!
    Maar erg gezellig​!
    Hier ook nog steeds veel te koud.
    Groetjes Céline en Piet

• 23 April 2017 - 09:03

Marion:

De warme golfstroom komt voorlopig niet. Echter vrijdag wel lekker met bewoners op strand meegedaan aan het juttersgeluk. Een dag georganiseerd om met alle bewoners te jutten en de plastic troep weg te halen.

En uit de wind in het zonnetje is het heerlijk, de heftige buien daar gelaten!

Groet van Texel
    Marion