23,24,25 en 26 april - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu 23,24,25 en 26 april - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu

23,24,25 en 26 april

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

26 April 2017 | Frankrijk, Cromary

Zondag 23 april.
Het is zondag, dus we komen laat op gang, eigenlijk zoals iedere dag.Lekker ontbijt met ontplofte eieren uit de waterkoker. Foutje. Na een lichte lunch zijn we op de fiets gestapt en hebben een rondje door de prachtige omgeving gefietst. Veel knalgele koolzaadvelden wisselen zich af met frisgroene graanvelden in wording en nog braakliggend, geel land. Door pittoreske boerendorpjes, soms met een enorme kerk uit de 14e eeuw als middelpunt. En dan een klein dalletje met een.oude wasplaats aan de Rue du lavoir.
Eric vindt meteen dat dit ons huisje is.Dan blijkt het oude huis, wél met een splinternieuw dak erop, a vendre!! €25.000. Maar er is, vóór de 2, een stuk van het board afgescheurd. Het lijkt erop, dat daar een cijfer heeft gestaan, wélk, daar raden we naar.
Als Eric inpandig kijkt, lijkt het in de fik gestaan te hebben. “Kan je niet in​ wonen” is zijn​ conclusie. Pffft, gelukkig!!
Als we weer bij de caravan zijn, lezen we de rest van de middag om. In de zon, tot tegen 19:00u.

Ma 24 april.
Het was een prachtige dag, zonnig en zomers. Eric heeft allerlei randjes en kantjes gemaaid.
Ik heb​ me maar weer op het schuren van de hekken gestort.
Één stuk is nu klaar om te worden geschilderd.
Voor het avondeten nog een uurtje in de zon zitten lezen. Na het eten hebben we de laatste aflevering van boer zoekt vrouw op uitzending gemist gekeken. We hadden goede WiFi, leuk.

Di 25 april
Geen zon vandaag; wolken en een pittig windje: das andere koek. De temp. is ook naar beneden geduikeld.
Eric gaat lekker aan de slag. Hij maait nog wat en zorgt dat een paar klemmende deuren dat niet meer doen voortaan. Als het tegen vieren loopt, regent het een beetje een installeert hij zich ook met een boek. Even later komt het met bakken uit de hemel. Míjn dag is erg relaxed: ik zit wat op de laptop te teuten en lees een boek. Geen zin om iets te doen.

26 april.
Het heeft vanaf gistermiddag tot vanmorgen vroeg bijna onophoudelijk geregend en in de eerste helft van de nacht kletterde het flink op het dak. Gedurende de dag is het wel droog, maar de temperatuur komt niet boven de 6 C zonder ook maar een zuchtje wind. We lezen allebei lekker een boek en na de middag gaan we met de auto naar Rioz om boodschappen te doen. We hebben, voordat we naar de winkel gingen al geconstateerd dat de waterkoker kaduuk is. We vinden geen nieuwe in de winkel waar we boodschappen doen. Weer thuisgekomen wil Eric koffie zetten: koffiezetapparaat óók kaduuk! ?¿?
Ik controleer of de boiler aanstaat, dan hoeven we niet steeds water te koken. Dan komt de aap uit de mouw: niets doet het meer. Alleen alles wat op 12V werkt. Eric gaat toch maar meten, want dat is weten. Wat blijkt? De contra stekker van het snoer aan de caravan zit vol water. We drogen de zaak met de föhn en dan: ja,hoor, als door een wonder doen alle apparaten het weer!!
Meteen alles ook maar ontkalkt. Het water in la douce France is niet zo erg doux !! Morgen moet Fred weer naar het ziekenhuis. Eric is, voor de broodnodige variatie zullen we maar zeggen, zijn taxi chauffeur. Om 7:00 u. morgenochtend staat de taxi vóór, dus!!

• 26 April 2017 - 19:56

Céline:

Zo te lezen gaan jullie lekker daar. Geniet er maar van, hier nog steeds rete koud!!!
    Wij zijn gisteren naar Amsterdam geweest, voorstelling van Philip Geubels, super grappig.
    Verder vooral veel werken, mei vakantie hier dus gezellig druk.
    groetjes en veel plezier ook namens Piet!

• 27 April 2017 - 10:04

Ineke De Graaf:

Nou, hier is het net zo koud!! Gister werd het maar 6C en voor vandaag geven ze max 11 op.De kachel doet goed zijn best, dus koud hebben we het niet. En de voortent is nu een natuurlijke koelkast. Elk nadeel heb z'n voordeel, zullen we maar zeggen

• 27 April 2017 - 17:04

Etty Kuiper:

Lieve Ineke en Eric,

fijn om wat van jullie te horen. Ook koud bij jullie en veel werk. Ik hoop dat het met de boer langzamerhand wat beter gaat. Maar goed dat jullie hem kunnen ondersteunen.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Vanmorgen even tv gekeken ivm Koningsdag. Gezellig. Vanmiddag in de kerk geholpen met koffie en thee. De kerk ligt in het centrum van Leeuwarden. Het was er een drukte van belang.
    Muzie van piano met drum, heerlijk nostalgisch.
    Morgen de hele dag met de schildersgroep op pad. We sluiten het seizoen af bij 1 van onze leden op hun woonboot. Traditie. Daarna met elkaar naar Workum, kunst kijken en een hapje eten. Dan afscheid en naar huis. Zaterdag huishouden en 's avonds met een vriendin uit eten.

Genoeg leuke dingen.

Tot schrijfs en liefs, Etty.

• 27 April 2017 - 18:01

M. Jongerling :

Hoi, lieve luitjes, fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jullie en dat jullie al heerlijk mooi weer hebben gehad, hier is het nog steeds erg koud Vanmiddag naar de Berenkuil gelopen, het was gelukkig droog. Verder alle dagen druk met van alles, vanmorgen de post weer bij jullie in huis gebracht. Verder alles in Schoorl goed hoor, al mis ik jullie wel, 18 mei ga ik voor een weekje naar Havelte en Groningen. Nou ik wens jullie fijne dagen in Frankrijk met een lieve groet, Marry.

• 11 Juni 2017 - 14:59

Gitta:

Op dit moment genieten wij van een heerlijke temperatuur. Ik denk dat het een franse temperatuur kan zijn. Geniet er ook lekker van en tot later maar weer.!
    Aju