19 mei, afgelopen week - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu 19 mei, afgelopen week - Reisverslag uit Cromary, Frankrijk van Ineke Graaf - WaarBenJij.nu

19 mei, afgelopen week

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

19 Mei 2017 | Frankrijk, Cromary

19 mei.
Het is alweer een week geleden dat het laatste verslagje op “papier” kwam!
De tijd vliegt als het mooi weer is en je bezig bent.

De buurmannen hebben de bomen aan de oever van de rivier drastisch gesnoeid, zodat er vanaf het terrein meer zicht op de rivier is.
Het ziet er nu veel meer verzorgd uit ook.

Ik heb ‘s middags eens even de waterschoentjes aan gedaan en gevoeld hoe de temperatuur van het water was.
Nog wat frisjes, maar heerlijk! Ik heb lekker tegen de vrij sterke stroom in gezwommen.
Niet te ver naar het midden, want de stroom is daar zo sterk, dat ik achteruit gedreven werd, wanneer ik bleef zwemmen, zo’n goede zwemmer ben ik nou ook weer niet.
Meer aan de kant lukte dat wel. Af en toe liet ik me een stukje met de stroom meevoeren, heerlijk!
Een lekker tintelende huid toen ik eruit kwam.

Ik heb weer wat vorderingen met het schilderen van de hekken bij het toiletgebouw gemaakt.

Nina is hard aan het werk, om de snack bar te kunnen laten functioneren.
Zodra de luiken daarvan opengaan in de middag, komen er wat gasten naar het terras om even een drankje te gebruiken. Gezellig. Er komen ook iedere dag nieuwe caravans of campers voor een paar nachtjes.
Het geeft het gevoel,dat het seizoen nu toch gaat beginnen.

Na het vele water in het afgelopen weekend, kan Peter ook weer maaien, vanaf woensdag. Dat is hard nodig, want het gras groeit gewoon door.
Het was echter op veel plaatsen nog te nat om er met de trekker overheen te rijden.
Hij neemt deze mooie dagen waar, om ‘s middags zoveel mogelijk te maaien, omdat er voor vrijdag weer regen wordt voorspeld en dan moet het klaar zijn.
Gistermiddag brak er een mes van de maaier.
Vandaag moet er dus een nieuw komen en kan er worden gesleuteld; het regent tóch.

We zijn vanavond uitgenodigd patat te komen eten om de frituur in te wijden.
Dat zal, vanwege de regen, binnen in het winkeltje gebeuren.
(Stiekem was dát de reden waarom ik achter liep met de verslagen :))


  • 11 Juni 2017 - 15:06

    Gitta:

    mijn berichtje staat bij 26 april. En dan is het nu alweer 10 juni!!!!!!! Lieve groeten voor jullie. Aju

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ineke

Met de caravan op pad.

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 5503

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 31 December 2017

voorjaar 2017, Cromary

Landen bezocht: